Kapitel 10, Thema 2
Exercise 1: Vocabulary Matching
Read the German words and translate each to English aloud.
als (2)
subordinating conjunction: when (past)
an•sehen [ansieht | ansah | angesehen]
to look at
anders
different 3
beobachten [beobachtete | beobachtet]
to observe, study
blicken [blickte | geblickt]
to glance, look
bzw. (beziehungsweise)
respectively, alternately, or as the case may be
der Dank [no plural]
gratitude, thankfulness
die Diskussion [Diskussionen]
discussion2
entwickeln [entwickelte | entwickelt]
to develop
der Gedanke(n) [Gedanken] ("N"-noun)
thought
lassen [lässt | ließ | gelassen]
to let; to leave
lieb
dear, kind, nice
lösen [löste | gelöst]
to solve; to loosen
die Meinung [Meinungen]
opinion, view *
ob
whether, if (conj.)
der Rahmen [Rahmen]
frame, framework
schaffen [schaffte | geschafft]
to deal with, to manage (to do/finish)
schwierig
difficult, tough
unterstützen [unterstützte | unterstützt]
to support (assist), promote
vermitteln [vermittelte | vermittelt]
to convey, impart
versprechen [verspricht | versprach | versprochen]
to promise
wesentlich
essential(ly), crucial(ly), fundamental(ly)
wiederum
in turn, again
Exercise 2: Fill in the Blanks
Sie hat die Aufgabe ________.
Er hat seine ________ geäußert.
Sie hat das Problem ________.
Sie hat die Informationen ________.
Sie hat ________ Unterstützung geboten.
Exercise 3: Match the German Word to Its English Equivalent
Match the German word on the left to its English equivalent on the right.
als
to look at
ansehen
when (past)
beobachten
to observe, study
entwickeln
to let, to leave
lassen
to develop
Exercise 4: Question and Answer
Formulate questions in German using the vocabulary provided, and then answer them.
Q: Was hast du entwickelt?
A: Ich habe eine neue Strategie entwickelt.
Q: Was beobachtest du?
Q: Was lässt du dort?
Q: Was siehst du an?
A: Ich sehe mir einen Film an.
Q: Was versprichst du?
A: Ich verspreche, pünktlich zu sein.
Last updated