🇩🇪
Kennesaw.de
ContactAdvisingStudy AbroadBlogStudy
  • 🦉German for Owls
  • German 1001
    • Kapitel 1
      • Kapitel 1, Thema 1
      • Kapitel 1, Thema 2
      • Kapitel 1, Thema 3
      • Kapitel 1, Thema 4
    • Kapitel 2
      • Kapitel 2, Thema 1
      • Kapitel 2, Thema 2
      • Kapitel 2, Thema 3
      • Kapitel 2, Thema 4
    • Kapitel 3
      • Kapitel 3, Thema 1
      • Kapitel 3, Thema 2
      • Kapitel 3, Thema 3
      • Kapitel 3, Thema 4
    • Kapitel 4
      • Kapitel 4, Thema 1
      • Kapitel 4, Thema 2
      • Kapitel 4, Thema 3
      • Kapitel 4, Thema 4
  • German 1002
    • Kapitel 5
      • Kapitel 5, Thema 1
      • Kapitel 5, Thema 2
      • Kapitel 5, Thema 3
      • Kapitel 5, Thema 4
    • Kapitel 6
      • Kapitel 6, Thema 1
      • Kapitel 6, Thema 2
      • Kapitel 6, Thema 3
      • Kapitel 6, Thema 4
    • Kapitel 7
      • Kapitel 7, Thema 1
      • Kapitel 7, Thema 2
      • Kapitel 7, Thema 3
      • Kapitel 7, Thema 4
    • Kapitel 8
      • Kapitel 8, Thema 1
      • Kapitel 8, Thema 2
  • German 2001
    • Kapitel 9
      • Kapitel 9, Thema 1
      • Kapitel 9, Thema 2
      • Kapitel 9, Thema 3
      • Kapitel 9, Thema 4
    • Kapitel 10
      • Kapitel 10, Thema 1
      • Kapitel 10, Thema 2
      • Kapitel 10, Thema 3
      • Kapitel 10, Thema 4
    • Kapitel 11
      • Kapitel 11, Thema 1
      • Kapitel 11, Thema 2
      • Kapitel 11, Thema 3
      • Kapitel 11, Thema 4
    • Kapitel 12
      • Kapitel 12, Thema 1
      • Kapitel 12, Thema 2
      • Kapitel 12, Thema 3
      • Kapitel 12, Thema 4
  • German 2002
    • Kapitel 13
      • Kapitel 13, Thema 1
      • Kapitel 13, Thema 2
      • Kapitel 13, Thema 3
      • Kapitel 13, Thema 4
    • Kapitel 14
      • Kapitel 14, Thema 1
      • Kapitel 14, Thema 2
      • Kapitel 14, Thema 3
      • Kapitel 14, Thema 4
    • Kapitel 15
      • Kapitel 15, Thema 1
      • Kapitel 15, Thema 2
      • Kapitel 15, Thema 3
      • Kapitel 15, Thema 4
    • Kapitel 16
      • Kapitel 16, Thema 1
      • Kapitel 16, Thema 2
Powered by GitBook
On this page
  • Exercise 1: Vocabulary Matching
  • Exercise 2: Fill in the Blanks
  • Exercise 3: Sentence Translation
  • Exercise 4: Question and Answer
  • Exercise 5: Dialogue Creation

Was this helpful?

  1. German 2002
  2. Kapitel 14

Kapitel 14, Thema 4

Exercise 1: Vocabulary Matching

Read the German words and translate each to English aloud.

  1. ach

  2. der Auftrag

  3. beeinflussen

  4. die Behandlung

  5. betreiben

  6. die Ebene

  7. ermöglichen

  8. der Gesellschafter

  9. die Gesellschafterin

  10. der Kollege

  11. die Kollegin

  12. die Krankheit

  13. die Organisation

  14. der Patient

  15. die Patientin

  16. die Position

  17. der Präsident

  18. die Präsidentin

  19. die Praxis

  20. reichen

  21. rund

  22. treten

  23. verhalten

  24. der/die Vorsitzende

  25. das Zeichen

Exercise 2: Fill in the Blanks

Fill in the blanks with the appropriate German word from the vocabulary list.

  1. Sie hat den ________ erfĂĽllt.

  2. Er hat die ________ beeinflusst.

  3. Sie ________ das Geschäft.

  4. Sie ist auf der obersten ________.

  5. Sie hat die Möglichkeit ________.

  6. Sie ist eine wichtige ________ in der Firma.

  7. Sie ist eine gute ________.

  8. Sie hat eine seltene ________.

  9. Sie ist die ________ der Organisation.

  10. Sie hat die Position ________.

Exercise 3: Sentence Translation

Translate the following sentences from English to German using the vocabulary provided.

  1. She completed the task.

  2. He influenced the treatment.

  3. She operates the business.

  4. She is on the top level.

  5. She enabled the possibility.

  6. She is an important shareholder in the company.

  7. She is a good colleague.

  8. She has a rare disease.

  9. She is the president of the organization.

  10. She accepted the position.

Exercise 4: Question and Answer

Formulate questions in German using the vocabulary provided, and then answer them.

Q: Hat sie den Auftrag abgeschlossen?

A: Ja, sie hat den Auftrag abgeschlossen.

Exercise 5: Dialogue Creation

Create a short dialogue in German using as many words from the vocabulary list as possible. This will help you practice using these words in context.

A: Hat sie die Behandlung beeinflusst?

B: Ja, sie hat die Behandlung beeinflusst. Sie ist eine gute Ärztin.

A: Betreibt sie auch die Praxis?

B: Ja, sie betreibt die Praxis. Sie ist auch eine wichtige Gesellschafterin.

A: Das ist beeindruckend. Wie verhält sie sich mit den Patienten?

B: Sie verhält sich immer professionell und freundlich.

Remember, practice makes perfect. Keep revisiting these exercises to reinforce your understanding and recall of these German words.

PreviousKapitel 14, Thema 3NextKapitel 15

Last updated 1 year ago

Was this helpful?