🇩🇪
Kennesaw.de
ContactAdvisingStudy AbroadBlogStudy
  • 🦉German for Owls
  • German 1001
    • Kapitel 1
      • Kapitel 1, Thema 1
      • Kapitel 1, Thema 2
      • Kapitel 1, Thema 3
      • Kapitel 1, Thema 4
    • Kapitel 2
      • Kapitel 2, Thema 1
      • Kapitel 2, Thema 2
      • Kapitel 2, Thema 3
      • Kapitel 2, Thema 4
    • Kapitel 3
      • Kapitel 3, Thema 1
      • Kapitel 3, Thema 2
      • Kapitel 3, Thema 3
      • Kapitel 3, Thema 4
    • Kapitel 4
      • Kapitel 4, Thema 1
      • Kapitel 4, Thema 2
      • Kapitel 4, Thema 3
      • Kapitel 4, Thema 4
  • German 1002
    • Kapitel 5
      • Kapitel 5, Thema 1
      • Kapitel 5, Thema 2
      • Kapitel 5, Thema 3
      • Kapitel 5, Thema 4
    • Kapitel 6
      • Kapitel 6, Thema 1
      • Kapitel 6, Thema 2
      • Kapitel 6, Thema 3
      • Kapitel 6, Thema 4
    • Kapitel 7
      • Kapitel 7, Thema 1
      • Kapitel 7, Thema 2
      • Kapitel 7, Thema 3
      • Kapitel 7, Thema 4
    • Kapitel 8
      • Kapitel 8, Thema 1
      • Kapitel 8, Thema 2
  • German 2001
    • Kapitel 9
      • Kapitel 9, Thema 1
      • Kapitel 9, Thema 2
      • Kapitel 9, Thema 3
      • Kapitel 9, Thema 4
    • Kapitel 10
      • Kapitel 10, Thema 1
      • Kapitel 10, Thema 2
      • Kapitel 10, Thema 3
      • Kapitel 10, Thema 4
    • Kapitel 11
      • Kapitel 11, Thema 1
      • Kapitel 11, Thema 2
      • Kapitel 11, Thema 3
      • Kapitel 11, Thema 4
    • Kapitel 12
      • Kapitel 12, Thema 1
      • Kapitel 12, Thema 2
      • Kapitel 12, Thema 3
      • Kapitel 12, Thema 4
  • German 2002
    • Kapitel 13
      • Kapitel 13, Thema 1
      • Kapitel 13, Thema 2
      • Kapitel 13, Thema 3
      • Kapitel 13, Thema 4
    • Kapitel 14
      • Kapitel 14, Thema 1
      • Kapitel 14, Thema 2
      • Kapitel 14, Thema 3
      • Kapitel 14, Thema 4
    • Kapitel 15
      • Kapitel 15, Thema 1
      • Kapitel 15, Thema 2
      • Kapitel 15, Thema 3
      • Kapitel 15, Thema 4
    • Kapitel 16
      • Kapitel 16, Thema 1
      • Kapitel 16, Thema 2
Powered by GitBook
On this page
  • Exercise 1: Vocabulary Matching
  • Exercise 2: Fill in the Blanks
  • Exercise 3: Sentence Translation
  • Exercise 4: Question and Answer
  • Exercise 5: Dialogue Creation

Was this helpful?

  1. German 2002
  2. Kapitel 13

Kapitel 13, Thema 1

Exercise 1: Vocabulary Matching

Read the German words and translate each to English aloud.

German Word
English Word

der Ausdruck [Ausdrücke]

expression

der Begriff [Begriffe]

term, concept

beispielsweise

as an example, for example

die Berlinerin [Berlinerinnen]

a (female) person from Berlin

der Berliner

a (male) person from Berlin; (adj.) pertaining to Berlin

bewegen [bewegte | bewegt]

to move eg. around

bezeichnen [bezeichnete | bezeichnet]

to denote, label

bloß

mere(ly)

der Brief [Briefe]

letter

das Ding [Dinge]

thing (more casual, and usually more concrete, than Sache)

ehemalig

former

eher

rather; more like, more toward

die Einheit [Einheiten]

unity; unit

erneut

again, anew

insbesondere

especially, particularly 2

die Mitte [Mitten]

middle

der Schluss [Schlüsse]

end, conclusion 2

die Sicht [Sichten]

view, perspective

solch-

such

unbedingt

absolutely, by all means

das Unternehmen [Unternehmen]

firm, company, enterprise 3

vergehen [verging | ist vergangen]

to vanish; to elapse (time)

der Vorteil [Vorteile]

advantage

weiter-

to continue (with a verb)

zirka

approximately, about 3

Exercise 2: Fill in the Blanks

Fill in the blanks with the appropriate German word from the vocabulary list.

  1. Ich habe einen ________ von Berlin.

  2. Das ist ein ________ Ding.

  3. Sie ist eine ________.

  4. Er hat den Brief ________.

  5. Das ist ein ________ Ausdruck.

  6. Das Unternehmen hat viele ________.

  7. Sie hat die Mitte des Buches ________.

  8. Das ist ein ________ Vorteil.

  9. Sie hat das Ding ________.

Exercise 3: Sentence Translation

Translate the following sentences from English to German using the vocabulary provided.

  1. The company has a big advantage.

  2. This is such a thing.

  3. He moved the letter.

  4. The expression denotes unity.

  5. This is merely a concept.

  6. The view is rather beautiful.

  7. I will continue to study.

  8. The time has elapsed.

  9. There are approximately twenty units.

Exercise 4: Question and Answer

Formulate questions in German using the vocabulary provided, and then answer them.

Q: Was ist der Ausdruck für "unity"?

A: Der Ausdruck für "unity" ist "Einheit".

Exercise 5: Dialogue Creation

Create a short dialogue in German using as many words from the vocabulary list as possible. This will help you practice using these words in context.

A: Was ist das Ding?

B: Das ist ein Brief von einem ehemaligen Berliner.

A: Was steht im Brief?

B: Es geht um ein Unternehmen und seine Vorteile.

A: Interessant. Kann ich es sehen?

B: Ja, natürlich. Hier ist es.

PreviousKapitel 13NextKapitel 13, Thema 2

Last updated 1 year ago

Was this helpful?