🇩🇪
Kennesaw.de
ContactAdvisingStudy AbroadBlogStudy
  • 🦉German for Owls
  • German 1001
    • Kapitel 1
      • Kapitel 1, Thema 1
      • Kapitel 1, Thema 2
      • Kapitel 1, Thema 3
      • Kapitel 1, Thema 4
    • Kapitel 2
      • Kapitel 2, Thema 1
      • Kapitel 2, Thema 2
      • Kapitel 2, Thema 3
      • Kapitel 2, Thema 4
    • Kapitel 3
      • Kapitel 3, Thema 1
      • Kapitel 3, Thema 2
      • Kapitel 3, Thema 3
      • Kapitel 3, Thema 4
    • Kapitel 4
      • Kapitel 4, Thema 1
      • Kapitel 4, Thema 2
      • Kapitel 4, Thema 3
      • Kapitel 4, Thema 4
  • German 1002
    • Kapitel 5
      • Kapitel 5, Thema 1
      • Kapitel 5, Thema 2
      • Kapitel 5, Thema 3
      • Kapitel 5, Thema 4
    • Kapitel 6
      • Kapitel 6, Thema 1
      • Kapitel 6, Thema 2
      • Kapitel 6, Thema 3
      • Kapitel 6, Thema 4
    • Kapitel 7
      • Kapitel 7, Thema 1
      • Kapitel 7, Thema 2
      • Kapitel 7, Thema 3
      • Kapitel 7, Thema 4
    • Kapitel 8
      • Kapitel 8, Thema 1
      • Kapitel 8, Thema 2
  • German 2001
    • Kapitel 9
      • Kapitel 9, Thema 1
      • Kapitel 9, Thema 2
      • Kapitel 9, Thema 3
      • Kapitel 9, Thema 4
    • Kapitel 10
      • Kapitel 10, Thema 1
      • Kapitel 10, Thema 2
      • Kapitel 10, Thema 3
      • Kapitel 10, Thema 4
    • Kapitel 11
      • Kapitel 11, Thema 1
      • Kapitel 11, Thema 2
      • Kapitel 11, Thema 3
      • Kapitel 11, Thema 4
    • Kapitel 12
      • Kapitel 12, Thema 1
      • Kapitel 12, Thema 2
      • Kapitel 12, Thema 3
      • Kapitel 12, Thema 4
  • German 2002
    • Kapitel 13
      • Kapitel 13, Thema 1
      • Kapitel 13, Thema 2
      • Kapitel 13, Thema 3
      • Kapitel 13, Thema 4
    • Kapitel 14
      • Kapitel 14, Thema 1
      • Kapitel 14, Thema 2
      • Kapitel 14, Thema 3
      • Kapitel 14, Thema 4
    • Kapitel 15
      • Kapitel 15, Thema 1
      • Kapitel 15, Thema 2
      • Kapitel 15, Thema 3
      • Kapitel 15, Thema 4
    • Kapitel 16
      • Kapitel 16, Thema 1
      • Kapitel 16, Thema 2
Powered by GitBook
On this page
  • Exercise 1: Vocabulary Matching
  • Exercise 2: Fill in the Blanks
  • Exercise 3: Sentence Translation
  • Exercise 4: Question and Answer
  • Exercise 5: Dialogue Creation

Was this helpful?

  1. German 2002
  2. Kapitel 15

Kapitel 15, Thema 2

Exercise 1: Vocabulary Matching

Read the German words and translate each to English aloud.

  1. aha

  2. das Amt

  3. der Ansatz

  4. die Bedingung

  5. begründen

  6. der Bereich

  7. betonen

  8. der Dienst

  9. erfüllen

  10. erheblich

  11. die Erkenntnis

  12. fordern

  13. Form

  14. funktionieren

  15. na

  16. die Ordnung

  17. die Regelung

  18. richten

  19. sichern

  20. die Tätigkeit

Exercise 2: Fill in the Blanks

Fill in the blanks with the appropriate German word from the vocabulary list.

  1. ________, ich verstehe jetzt.

  2. Sie arbeitet im öffentlichen ________.

  3. Der ________ zur Lösung des Problems ist innovativ.

  4. Sie hat die ________ erfüllt.

  5. Sie konnte ihre Entscheidung ________.

  6. Sie arbeitet im medizinischen ________.

  7. Sie hat die Wichtigkeit des Projekts ________.

  8. Sie hat den ________ abgeschlossen.

  9. Die Änderungen waren ________.

  10. Sie hat eine neue ________ gewonnen.

Exercise 3: Sentence Translation

Translate the following sentences from English to German using the vocabulary provided.

  1. "Oh, I see, I understand now."

  2. She works in the public office.

  3. The approach to solving the problem is innovative.

  4. She fulfilled the condition.

  5. She could justify her decision.

  6. She works in the medical field.

  7. She emphasized the importance of the project.

  8. She completed the service.

  9. The changes were considerable.

  10. She gained new insight.

Exercise 4: Question and Answer

Formulate questions in German using the vocabulary provided, and then answer them.

Q: Hat sie die Bedingung erfüllt?

A: Ja, sie hat die Bedingung erfüllt.

Exercise 5: Dialogue Creation

Create a short dialogue in German using as many words from the vocabulary list as possible. This will help you practice using these words in context.

A: Arbeitet sie im öffentlichen Amt?

B: Ja, sie arbeitet im öffentlichen Amt und sie hat viele Tätigkeiten.

A: Hat sie den Dienst abgeschlossen?

B: Ja, sie hat den Dienst abgeschlossen und die Änderungen waren erheblich.

A: Das ist gut. Hat sie neue Erkenntnisse gewonnen?

B: Ja, sie hat neue Erkenntnisse gewonnen und sie konnte ihre Entscheidung begründen.

PreviousKapitel 15, Thema 1NextKapitel 15, Thema 3

Last updated 1 year ago

Was this helpful?